Assurmifid gedragsregels

Informatie over het belangenconflictenbeleid van ons kantoor

Assurmifid gedragsregels

Wetgevend kader

Vanaf 30 april 2014 zijn de "AssurMifid-gedragsregels" van kracht. Zij vinden hun wettelijke basis in de wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van financiële producten en diensten alsook van de bevoedgheden van de FSMA en diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de regels voor de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002 betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten op de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de krachtens de wet vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van belangenconflicten, wat de verzekeringssector betreft. Overeenkomstig deze gedragsregels is ons kantoor gehouden om een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling. De wettelijke regeling omtrent belangenconflicten is een aanvulling op de algemene MIFID-grondwet. Deze grondwet wordt door ons kantoor geëerbiedigd door zich loyaal, billijk en professioneel in te zetten voor de belangen van de klant bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling.

Welke belangenconflicten

Met het oog op ons belangenconflictenbeleid heeft ons kantoor in een eerste stap de mogelijke belangenconflicten in ons kantoor geïdentificeerd. Belangenconflicten kunnen zich voordoen tussen (1) ons kantoor en haar verbonden personen en een klant of (2) tussen meerdere klanten onderling. Het beeld inzake belangenconflicten houdt rekening met de eigen kenmerken van ons kantoor en haar eventuele groepsstructuur. Bij de beoordeling naar mogelijke belangenconflicten heeft ons kantoor de situaties in kaart gebracht waarbij een aanzienlijk risico bestaat dat de belangen van de klant worden geschaad. Het gaat om: Situaties waarbij winst wordt gemaakt of verlies wordt geleden ten kosten van de cliënt; Situaties waarbij ons kantoor een ander belang heeft bij het resultaat van de dienst of transactie; Situaties met een financiële drijfveer om andere cliënten te laten voorgaan; Situaties waarbij hetzelfde bedrijf als de cliënt wordt uitgeoefend; Situaties waarbij ons kantoor een vergoeding ontvangt van een ander persoon dan de cliënt voor de geleverde diensten van verzekeringsbemiddeling; Situaties waarbij ons kantoor deelnemingen van minsten 10% bezit in stemrechten of van het kapitaal van de verzekeringsonderneming(en); Situaties waarbij de verzekeringsonderneming(en) deelnemingen van minstens 10% bezit(ten) van de stemrechten of van het kapitaal van ons kantoor; Situaties eigen aan ons kantoor: nevenactiviteiten (bankagent).

Welke maatregelen

Ons kantoor neemt heel wat maatregelen om ervoor te zorgen dat het belang van de klant primeert. Het gaat onder meer om: Een interne instructienota; Een aangepast verloningsbeleid; Een beleid dat erop toeziet dat de verbonden personen enkel bemiddelen m.b.t. verzekeringsovereenkomsten waarvan zij de essentiële kenmerken kennen en in staat zijn om aan de cliënten toe te lichten; Een beleid dat het recht voorbehoudt van ons kantoor om bij ontstentenis van een concrete oplossing voor een specifiek belangenconflict de gevraagde dienstverlening te weigeren met het uitsluitende doel de bescherming van de belangen van de klant; Een regeling inzake het ontvangen van voordelen; Een beleid dat erop toeziet dat alle informatie die onze verbonden personen verstrekken correct, duidelijk en niet misleidend is. Indien noodzakelijk zal het beleid inzake belangenconflicten van ons kantoor aangepast en/of geactualiseerd worden.

Specifieke transparantie

Wanneer in een concrete situatie onze maatregelen onvoldoende garantie zouden kunnen bieden, zal u geïnformeerd worden door ons kantoor over de algemene aard en/of de bronnen van het belangenconflict, zodat u een weloverwogen beslissing kan nemen. U kan steeds met ons contact opnemen voor meer informatie.

Onze diensten:

Hieronder vindt u een overzicht van al onze activiteiten

Betalingen doen, waar en wanneer u maar wilt.
Ook gepersonaliseerd.
Neem uw bankzaken in handen met PC en Easy banking.
Uw spaargeld steeds binnen handbereik.
Ga voor meer rendement op een veilige manier.
Ga voor uw droomhuis.
Een lening voor al uw grote en kleine uitgaven.
Voor tijdelijke liquiditeitsbehoeften.
En bescherm uw droomhuis.
De meest complete autoverzekering van de markt!
Voor alle schade aan derden.
Terugbetaling medische kosten.
Sparen en beleggen via een verzekeringsmaatschappij.
Gedragsregels en zorgplicht.
Investeringskredieten, fiscaal advies op maat van uw bedrijf.

Gert Van Driessche Moorsel

Adres
Bergsken 6, 9310 Moorsel
Email verzekering
Telefoon
053 21 29 17
Fsma
106826 A-cB

Nuttige nummers

Card Stop
070 344 344
Europ Assitance
02 533 75 75
Visa/Master
02 505 85 85
Amex
02 676 21 21
Blue Sky Club
02 218 81 61
PC Banking
02 433 45 10

Openingsuren

maandag
16-09-2019
09:00 - 12:30
13:30 - 16:30
dinsdag
17-09-2019
09:00 - 12:30
13:30 - 16:30
woensdag
18-09-2019
09:00 - 12:30
donderdag
19-09-2019
09:00 - 12:30
13:30 - 16:30
vrijdag
20-09-2019
09:00 - 12:30
13:30 - 16:30
zaterdag
21-09-2019
Op afspraak
zondag
22-09-2019
Gesloten